Baka liten kaka

Heej på er jag har glömt att säga att jag har bakat två stycken små sockerkakor men dom är redan uppätna av min 8)

Men nyss så bakade jag igen med Elin och då bakade vi choklad muffins receptet finns här nere !

RECEPTET!

Ingredienser:

♥ 75 gr osaltat smör

♥ 2 ägg 

♥ 2 dl strösocker

♥ 1 dl kokande vatten

♥ 3 dl vetemjöl

♥ 1,5 tsk bakpulver

♥ 2 tsk vaniljsocker

♥ 3 msk kakaopulver

Rör ihop !

DEKORATION!

♥ Glasyr (florsocker,mjölk,grön karamellfärg)'

♥ Gelémaskar (om man vill jag hade inte det)

♥ Smartisar (om man vill)

♥ Strössel


SÅ HÄR GÖR MAN!

1. Sätt ugnen på 225 grader .
2. Smält smöret och låt det svalna noga.
3. Vispa ägg och socker fluffigt med elvisp.
4. Blanda ner det smälta smöret och vattnet och vispa ihop.
5. Blanda mjölk , bakpulver , vaniljsocker och kakaopulver i en annan skål.
6. Rör ner mjölblandningen lite i taget , vispa inte utan rör med en stor sked.
7. Häll ner smeten i muffinsformarna och grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter.
8. Ta ut dom ur ugnen och låt dom svalna på galler uinnan du dekorerar dom .

SÅ HÄR GÖR DU GLASYREN:

1. Häll cirka 1 dl florsocker i en skål .
2. Tillsätt mjölken droppvis samtidigt som du rör till lagom krämig konsistens.
3. Droppa i lite grön karamellfärg och rör glasyren slätt.

Så gör man dom!!!!!



Här kommer mina muffinsar utan godis på!



Lite suddig bild menmen...


Nu ska jag gå och titta på kändisjungeln. Ses sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0